عکس خفن +18
عکس خفن +18

بسم الله الرحمن الرحيم

سي مين سال استقلال كشور از لوس بيگانه و دهه مبارك فجر برهمه ايرانيان غيرتمند و هوشيار مباركباد.و اينك در اولين روز از دهه مبارك فجر ، بهره برداري از جديدترين سامانه ضد اهداف هوايي به نام:

 

توپ پدافند هوايي 100 ميلي‌متري

ساخت صنايع دفاع جمهوري اسلامي ايران

 

سامانه پدافند هوايي 100 ميلي‌متري كه شنبه ۱۲بهمن به بهره‌برداري رسيد.  اين سامانه مدرن، هواپيماها و ديگر پرنده‌هاي هجومي را تا ارتفاع 55 هزار پا (معادل 18 كيلومتر) تحت پوشش قرار مي‌دهد. 
در اين سامانه، از فناوري‌هاي پيشرفته راداري شامل رادارهاي كشف، رديابي و تعقيب كننده اهداف استفاده شده كه تماما ساخت متخصصان كشورمان مي‌باشد. 
علاوه بر اين رادارها، سامانه جديد پدافند هوايي ايران داراي يك واحد مركزي كنترل آتش بار و واحد مركزي هماهنگي اطلاعات است است كه اين بخش‌ها نيز به همت متخصصان وزارت دفاع طراحي و ساخته شده و تاثير بسزايي در ارتقاء بيش از پيش توانمندي‌هاي دفاعي نيروهاي مسلح كشورمان در بخش هوايي دارد.

از ديگر ويژگي‌هاي اين سامانه را تنظيم ماسوره به صورت هوشمند برشمرد و افزود: چنان‌چه اگر گلوله اين توپ پدافند هوايي به طور مستقيم به هدف اصابت نكرد، گلوله توپ به طور خودكار در محيط هدف منفجر و تركش‌هاي آن با حجم مواد انفجاري موجب انهدام هدف مورد نظر مي‌شود.

از قابليت‌هاي مهم اين سامانه هوشمند بودن آن است؛ به گونه‌اي كه با مجموعه رادار و يا اپتيك، هدف را ره‌گيري و به صورت كاملا هوشمند بدون نياز به خدمه، توانايي شليك به سمت اهداف دارد.

اين سامانه براي پوشش هوايي در ارتفاع پست و متوسط بهره‌برداري مي‌شود.

 

سامانه پدافند هوايي ۱۰۰ ميليمتري تمام اتوماتيك


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ 27 مرداد 1391برچسب:, توسط ariyasam